מגמות מתפתחות לשנת 2024 בתחום החיתום הדיגיטלי

טרנדים ומגמות לשנת 2024 בתחום החיתום הדיגיטלי

דף הבית » טרנדים ומגמות לשנת 2024 בתחום החיתום הדיגיטלי

אנו נמצאים בעיצומה של תנופת הטרנספורמציה הדיגיטלית ותהליכי אימות ללא נייר באמצעות חתימות אלקטרוניות. האימוץ המהיר של חתימות אלקטרוניות על ידי גופים כמו גם ממשלות ברחבי העולם גורם לחברות וארגונים לעקוב ואף להיות חלק ממגמה זו. בנוסף, חברות רבות עוברות יותר ויותר לשרתי ענן ועובדות במתכונת היברידית המשלבת בין עבודה במשרד לעבודה מרחוק. כל אלה הופכים חתימה אלקטרונית לא רק לפתרון אלא גם לפקטור משמעותי בצמיחתם הכלכלית של חברות ועסקים.

טכנולוגיית החתימה האלקטרונית עצמה הבשילה והתפתחה בכדי לשנות את האקלים העסקי והרגולטורי. ככל שהעולם הדיגיטלי ממשיך להתקדם בקצב חסר תקדים, הפרקטיקות המסורתיות מוחלפות במהירות על ידי פרקטיקות דיגיטליות. זה זמן טוב להביט בשינויים שהתרחשו לאחרונה ואיך זה משפיע על הבחירה בספקי חתימות אלקטרוניות.

לאחר צלילה עמוקה יתר לתוך עתיד החתימות האלקטרוניות וניתוח מגמות, ניתן לחזות את הכיוון בשנת 2024, ולהגיד שבוודאות עתיד החתימות האלקטרוניות מבטיח להיות משמעותי בהרבה משימוש בנייר לשימוש בכלים דיגיטליים.

חיתום דיגיטלי

מגמות עתידיות בחתימה אלקטרונית

מכיוון שהחתימות האלקטרוניות זוכות להכרה נרחבת, ניתן לסווג את המגמות הבאות ולבדל אותם בין 5 תחומים מרכזיים:

תאימות לנייד:

מאפשרת למשתמשים לחתום על מסמכים תוך כדי תנועה, מכל מקום בעולם. גמישות זו מועילה במיוחד לעובדים מרוחקים שצריכים לחתום ולשתף מסמכים מחוץ למשרד. יתרון נוסף שלו הוא היכולת לשפר את חווית הלקוח הכוללת, על ידי תהליך חתימה פשוט ונוח. כך עסקים יכולים לשפר את מוניטין המותג שלהם ולבנות נאמנות לקוחות. יתר על כן, הוא חסכוני מכיוון שהוא מקצץ בהוצאות הקשורות לתהליכים מבוססי נייר, כגון הדפסה, דיוור ואחסון מסמכים פיזיים.

ככל שהשימוש במובייל מתרחב, המגמה של ניידות נדרשת לחתימות אלקטרוניות צפויה להימשך. עסקים שלא יאמצו את הטכנולוגיה הזו עלולים לא להישאר תחרותיים מול המתחרים שלהם שיאפשרו עבודה דיגיטלית, בשוק המתפתח ללא הרף.

פתרונות מבוססי ענן:

יהיה זה אנדרסטייטמנט לומר שחתימות אלקטרוניות חוללו מהפכה בדרך שבה עסקים פועלים כיום. דיגיטציה מקצה לקצה של התהליך המתפקד במינימום התערבות אנושית היא המטרה הסופית. הופעת פתרונות מבוססי ענן יגביר את התהליך, ויהפוך אותו למהיר יותר, נוח יותר וחסכוני יותר.

השילוב של חתימות אלקטרוניות בפתרונות מבוססי ענן כגון מערכות ניהול מסמכים, פלטפורמות חתימות אלקטרוניות, תוכנות לניהול חוזים וכלי אוטומציה של זרימת עבודה צובר פופולריות במהירות מכיוון שמייתרת את הצורך בניירת פיזית, שגוזלת זמן ושגיאות.

אחד היתרונות המרכזיים של שילוב חתימות אלקטרוניות בפתרונות מבוססי ענן הוא אמצעי האבטחה והציות המשופרים המשולבים במערכת. הפיתרון של קומסיין למשל, מספק פרוטוקולי אבטחה חזקים, כגון הצפנה, בקרת גישה ואחסון מאובטח. בנוסף, נתיב ביקורת דיגיטלי, העוקב אחר תהליך החתימה כולו, מה שמקל על מעקב אחר שינויים או אי התאמות.

כדי לציין את המובן מאליו, אינטגרציה של חתימה אלקטרונית בפתרונות מבוססי ענן הביאה לפריחה ביעילות ובפרודוקטיביות בתהליכים עסקיים. מסמכים שעיבודם ארך ימים או שבועות ניתנים לביצוע בקלות תוך מספר דקות. זה לא רק חוסך זמן אלא גם מפחית עלויות הקשורות להדפסה, סריקה, חתימה, דיוור ואחסון. ככל שהעולם הופך ליותר ויותר דיגיטלי, הביקוש לחתימות אלקטרוניות בפתרונות מבוססי ענן צפוי רק לגדול. זוהי מגמה שצפויה להימשך, המונעת מהצורך בנוחות, יעילות ואבטחה רבה יותר בעולם העסקים. חשוב שמתקן הענן יאפשר לארגונים ליישם את כל סוגי החתימות כולל חתימות מאושרות, כלומר שמתקן הענן יהיה מאושר על ידי הרגולטור המקומי והרגולציה העולמית.

יכולות שיתוף פעולה:

כאשר חתימות אלקטרוניות זוכות לאימוץ נרחב בתהליכים ממשלתיים וציבוריים, זה מצריך פיתוח של פלטפורמה (פורטל) שיתופית מקיפה. פלטפורמות חתימה אלקטרוניות עם יכולות שיתוף פעולה מאפשרות למספר משתמשים לגשת ולחתום על מסמך בו-זמנית, ללא קשר למיקומם. תכונה זו שימושית במיוחד עבור צוותים או עסקים מרוחקים עם מספר סניפים או משרדים. הפלטפורמה גם מאפשרת לוח מחוונים מרכזי המאפשר למשתמשים לעקוב אחר ההתקדמות של כל חתימה וכל משתמש בזמן אמת (פתיחת המסמך, קריאת המסמך, חתימה על המסמך) מה שמבטיח שתהליך החתימה יושלם במהירות וביעילות.

יתרה מכך, תכונות כמו היכולת לשתף מסמכים ולהוסיף הערות או הערות מאפשרות שיתוף פעולה ותקשורת משופרים בין החותמים, מה שמוביל לדיוק ויעילות רבה יותר בהכנת המסמכים. לסיכום, יכולות שיתוף הפעולה של הפלטפורמות הללו הן מגמה משמעותית בנוף המתפתח של חתימות אלקטרוניות. על ידי מתן למשתמשים דרך מאובטחת, יעילה ושיתופית לחתימה על מסמכים, הפלטפורמות הללו הופכות במהירות לבחירה פופולרית עבור עסקים בכל הגדלים.

שילוב בלוקצ'יין:

מגמה שצפויה להופיע בעתיד, היא השימוש בטכנולוגיית בלוקצ'יין בחתימות אלקטרוניות. על ידי ניצול האופי המבוזר והבלתי ניתן לשינוי של טכנולוגיית הבלוקצ'יין, חתימות אלקטרוניות יכולות כעת להשיג אבטחה, שקיפות ואמינות רבה יותר מאי פעם. זה יכול למעשה לבטל את הצורך במתווכים, ובכך להפחית את עלויות העסקה ולהבטיח תהליך חלק ויעיל. זה יהיה שימושי במיוחד בתעשיות כמו פיננסים ונדל"ן, שבהם האבטחה והאמינות של החתימות הן בעלות חשיבות עליונה.

תהליך דיגיטלי מלא – מצריך דיגיטציה מקצה לקצה:

בעוד שהתקדמות טכנולוגית או משפטית היא גורם חשוב לאימוץ חתימות אלקטרוניות, המניע העיקרי להתקדמות הוא הצורך של עסקים ומשתמשים שלהם. ציפיות המשתמש חרגו בהרבה ממסמכי חתימה פשוטים בשלב הסופי של התהליך ועד לביצוע מסמכים דיגיטליים לחלוטין.

דחיפה זו לדיגיטציה של תהליכים הניעה בתורה את הפיתוח של פלטפורמות מלאות שיכולות להקל על דיגיטציה מקצה לקצה. תהליך דיגיטלי מלא כולל את היצירה והביצוע של המסמך, ללא כל התערבות פיזית. ניתן להשיג זאת על ידי שילוב פתרונות חתימה אלקטרונית בפלטפורמות דיגיטליות קיימות, כגון תוכנה מבוססת ענן. בנוסף, מגמה שגדלה בפופולריות היא השימוש בחתימה בצד השרת. הוא מאפשר למשתמשים לתווך זיהוי אוטונומי באמצעות זהויות דיגיטליות. זה מאפשר למשתמשים להיכנס ולהחתים מסמכים בפלטפורמות חתימה כגון 1 -Signer.

עמידה מוגברת בתקנות:

בנוסף להתקדמות הטכנולוגית הללו, עתיד החתימות האלקטרוניות עשוי גם להיות מעוצב על ידי שינויים רגולטוריים. ממשלות מכירות יותר ויותר בתקפותן המשפטית של חתימות אלקטרוניות, והתקנות מתפתחות כדי לתמוך בשימוש בהן בעוד מצבים. זה יספק ודאות משפטית רבה יותר ויבטיח שחתימות אלקטרוניות יוכרו וניתנות לאכיפה במגוון רחב יותר של הקשרים. בארה"ב, יותר מ-35 מדינות מאשרות כעת שירותים נוטריוניים מקוונים מרחוק. באוסטרליה, מספר מדינות אישרו שימוש ביישומים רחבים יותר של עדות אלקטרונית מרחוק.

בנוסף, חתימות אלקטרוניות זוכות לתוקף משפטי בביצוע זרימת העבודה של מוסדות פיננסיים. חוקים חדשים אמורים להרחיב את השימוש בשירותי ראיה עבור הסכמים חתומים אלקטרונית, מה שיקל על אנשים לחתום על מסמכים משפטיים מבלי להיות באותו מיקום פיזי.

שינויים אלו באים כתגובה למגמה ההולכת וגוברת של עבודה מרחוק והצורך של עסקים להמשיך בפעילות בתקופות משבר, כגון מגיפת COVID-19. זה יספק נוחות רבה יותר עבור אנשים ועסקים, תוך הבטחת שלמות תהליך החתימה נשמרת באמצעות שימוש בזהויות מהימנות.

לסיכום:

שנת 2024 בהחלט הולכת להיות שנה מרתקת בתחום פתרונות חיתום הדיגיטלי, כאשר אנחנו בקבוצת קומדע נמשיך להישאר ערים לדרישות השוק ולספק מגוון פתרונות עדכניים ובטוחים במגוון עולמות ותחומים. כאן תוכלו להכיר מקרוב יותר את הפתרונות של חברת קומסיין.

 

אולי יעניין אותך גם: