דף הבית » מהי חתימה דיגטלית

מהי חתימה דיגיטלית

רבים שואלים אותנו מהי חתימה דיגטילית ולמה צריך אותה? העמוד הבא יסביר בפירוט מהיא חתימה דיגיטלית (חתימה אלקטרונית) ויפרט את הסיבות שגופי ממשלה, חברות ומותגים הגדולים עושים בה שימוש כמו גם האדם הפרטי.

פתח דבר – מהי חתימה דיגיטלית?

חתימה דיגיטלית היא מן תעודה המכילה חתימה ייחודית לכל אדם / יישות עסקית ומונפקת במשרדי קומסיין בתהליך זיהוי אישי.

החתימה הדיגיטלית יכולה להגיע בצורה של כרטיס חכם או טוקן נייד וכן יכולה להגיע עם תכנה לחתימה דיגיטלית או להיות מותקנת במכשירים (appliances) כגון שרת החיתום Signer1 ולאפשר חתימה דיגטילית מאושרת ואוטומטית על מסמכים.

שני תפקידים לחתימה הדיגיטלית

  • הזדהות חזקה– מכיוון שחתימה דיגיטלית היא אישית וייחודית לכל אדם / יישות עסקית ומכילה מאפיינים של הצפנת ואבטחת מידע, היא משמשת כתעודה המבטיחה את זהות בעליה ולעיתים נקראת גם כרטיס חכם. משרדי ממשלה וגופים עסקיים רבים משתמשים בה למטרות הזדהות חזקה אונליין וגם אופליין (כרטיס חכם לגישה בטוחה למתקני חברה וכדומה).

smart card

  • חסכון, התייעלות ושמירה על הסביבה – עסקים רבים חותמים על מסמכים שונים כגון: חשבוניות, הסכמים, חוזי עבודה, טפסי כח אדם, NDA, הצעות רכש ועוד אין ספור מסמכים, בחתימה ידנית. פעולה זו לא רק שאינה יעילה, היא גם גוררת אחריה הוצאות רבות של נייר, אדמיניסטרציה, אחסון ועוד.

לפניות בנוגע הטמעת כרטיסים חכמים מרובים להזדהות חזקה בארגון / פתרונות חתימה דיגיטליים אנא צרו קשר: 03-6485255

חתימה ושליחת מסמכים בקליק והרבה יותר!

מהי חתימה דיגיטלית

  • לא רק שליחת מסמכים חתומים בקליק, פתרונות חתימה דיגיטלית מבית Comsign מאפשרים חתימה של מספר גורמים על אותו מסמך בדקות, ניתן לעקוב אחר תהליכי החתימה, למצוא מסמכים בצורה פשוטה ולייעל את כל התהליך.
  • שרת החיתום Signer1 מאפשר לארגון לשלוח מליוני מסמכים חתומים בצורה אוטומטית – בתי השקעות שולחים דוחות רבעוניים עם החתימה הדיגיטלית המאושרת של קומסיין, עסקים ומותגים שולחים חשבוניות חודשיות חתומות למאות אלפי לקוחותיהם בצורה אוטומטית.

מהי חתימה דיגיטלית מאושרת וכיצד מנפיקים תעודה זו?

חתימה דיגיטלית מאושרת היא חתימה שהונפקה ע"י גורם מאשר (Comsign) ויש לה תקפות משפטית – קבילה בבתי המשפט, אינה מאפשרת זיוף והכחשת החתימה ובעלת רמת האבטחה הגבוהה ביותר כיום.
בנוסף להיותה גורם מאשר לחתימות דיגיטליות בישראל, חברת Comsign הינה החברה היחידה בישראל המוכרת כגורם מאשר לפי eIDAS, התקינה האירופית המחמירה והמתקדמת בעולם. משמעות הדבר היא שהתעודות דיגיטליות המאושרות של Comsign קבילות בכל מדינות אירופה.

הנפקת חתימה דיגיטלית מאושרת נעשת במשרדי Comsign וכוללת תהליך זיהוי בסופו תקבלו את התעודה שתאשר כי אתם מי שאתם טוענים שאתם.

הנפקת תעודה נושאת חתימה דיגיטלית:

  • כדי להנפיק תעודה אנא צרו עמנו קשר לתיאום פגישה במייל הבא: shidurit@comsign.co.il
  • יש להוריד, למלא ולחתום על כל הטפסים הנדרשים מראש.

אולי יעניין אותך גם:

אימות ביומטרי מרחוק
נדלן Online לעורכי דין
מה זה ייפוי כוח מתמשך
הגשת דוחות כספיים ומאזנים שנתיים
חתימה דיגיטלית למחשב
שיפור ניהול כספים בעזרת חשבונית דיגיטלית
אבי ללום Avi Lalum
נדל"ן אונליין - חתימה דיגיטלית על עסקאות מקרקעין