עסקים המשתמשים בחתימה דיגיטלית

מה זה חתימה אונליין ולאילו עסקים היא מומלצת?

דף הבית » מה זה חתימה אונליין ולאילו עסקים היא מומלצת?

חתימות הן חלק בלתי נפרד מהתנהלות עסקית וכל בית עסק נדרש להחתים הן לקוחות והם ספקים על מגוון מסמכים. בעוד שבעבר לא היה מנוס מחתימות פיזיות מסורבלות הרי שכיום ניתן להיעזר בחתימה אונליין ולשפר את השירות ללקוח יחד עם חיסכון משמעותי בעלויות וזמן עבור בית העסק. מה זה חתימה אונליין? על אילו מסמכים ניתן לחתום ולאילו עסקים היא מומלצת?

מהי חתימה אונליין?

חתימה היא סימון אישי בכתב ידו של האדם החותם, היא נעשית לרוב בעט על גבי נייר. חתימה מרחוק על מסמכים אונליין אינה שונה במהותה אך במקום נייר מדובר על מסמך אלקטרוני ובמקום עט החותם עושה שימוש בעכבר המחשב, עט אלקטרוני או אפילו אצבע על גבי מסך מגע. החתימה חוקית, קבילה למרבית הצרכים המשפטיים ונמצאת בשימוש נרחב הן על ידי חברות ענק כמו חברות תקשורת וביטוח והן על ידי עסקים בינוניים וקטנים.

על אילו מסמכים ניתן לחתום?

חתימה דיגיטלית דינה כמעט כחתימה פיזית רגילה, היא קבילה גם בחוזים אחידים וגם בהסכמי התקשרות, טפסים רשמיים המוגשים לרשויות וכמעט על כל מסמך אחר. לכן, למעט מסמכים ספציפיים הדורשים אימות חתימה על ידי עורך דין, ניתן להיעזר בשירות חתימה אונליין בכל בית עסק בין אם הוא מחתים עשרות או אלפי לקוחות ו/או ספקים מידי חודש.

חתימה אונליין לעורכי דין ורואי חשבון

חתימה אונליין קבילה במרבית המקרים לצרכים משפטיים ולכן גם עורכי דין ורואי חשבון יכולים להשתמש בה.  יוצאי הדופן הם מסמכים הדורשים אימות חתימה על ידי עורך דין כגון תצהירים משפטיים ועסקאות נדל"ן. מעבר לכך, חוזים, הסכמים, החתמת מורשים לביצוע פעולות, אישור ייצוג בפני רשויות המס, אישור מסירה ללקוח ועוד רבים אחרים ניתנים לחתימה אונליין.

חתימה אונליין לסוכני ביטוח

חברות הביטוח הגדולות עברו כבר מזמן לשירותי חתימה אונליין ושולחות ללקוחותיהן חוזים לחתימה במייל או ב-SMS. כך גם סוכנים פרטיים בהחלט יכולים להשתמש בחתימה אונליין המאפשרת להציע מגוון מוצרי ביטוח ללקוחותיהם מבלי להטריח אותם או את עצמם להגיע לפגישה.

חתימה אונליין למכוני כושר ושירותים בתחום ה-Wellness

מכוני כושר, סטודיו לפילאטיס, מכוני ספורט והתעמלות, חוגים, מועדוני ספורט, בריכות שחייה, קאנטרי קלאב, מטפלים וכל נותן שירות בתחום ה- Wellness והבריאות והכושר יכול להיעזר בחתימה אונליין. שליחת הצעות מחיר ללקוחות, חוזה מנויים, שינוי בחבילות או סיום התקשרות הוא קל ופשוט על ידי חתימה אונליין. במקום להמתין ללקוח שיחתום על חוזה "לסגירת עסקה" החתימה נעשית תוך דקות בודדות. היתרון עבור בית העסק הוא כמובן עסקה מידית, עבור הלקוח המשמעות היא שהוא יכול להתחיל להשתמש בשירות מידית גם כן, אין צורך בפגישות נוספות, אין צורך להמתין לחתימות ואישורים – המנוי שלו פעיל למעשה תוך דקות בודדות.

חתימה אונליין למוסדות פרטיים

מוסדות פרטיים שונים כגון בתי ספר וגנים פרטיים, ארגונים שונים וכדומה יכולים בהחלט להשתמש בשירות חתימה אונליין. השירות חוסך זמן רב עבור הלקוח, מאפשר לו לחתום במהרה על חוזים, על טפסי אישורים שונים ולהימנע מהצורך להדפיס מסמכים ולסרוק אותם.

חתימה אונליין לנותני שירות מכל הסוגים

למעשה, נותני שירות מכל הסוגים יכולים להשתמש בחתימה אונליין לרווחת לקוחותיהם וכחלק מהתייעלות ארגונית. כל סוג של מסמך המחייב חתימה של לקוח או ספק (למעט מסמכים משפטיים ספציפיים להם נהלים שונים) יכול להיחתם דיגיטלית אונליין

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא: