דף הבית » מהפכת החתימות הדיגיטליות

 מהפכת החתימות הדיגיטליות

כותב: דימה מירצקי

לא כל יום אנחנו עוברים מהפכה שמשנה את חיינו וחיי הסובבים אותנו. אחת המהפכות היא ללא ספק מהפכת החתימות הדיגיטליות. זו מהפכה גדולה ומשמעותית, אבל שקטה ונראית כמובנת מעלייה בעבור כל חברה וארגון בן ימינו. כיום, כמו שכיום כל חברה וארגון חייבים ציוד מחשוב, כל חברה וארגון חייבים חתימה דיגיטלית.

עד לא מזמן חברות היו צריכות להחזיק מחלקות שלמות לצורכי דיוור, מחסנים גדולים לאחסון ותיוק כל הניירת וכוח אדם ושאר משאבים המוקצים לנושא. מדובר בבזבוז של כסף, משאבים וזמן, בנוסף לפגיעה באיכות הסביבה.

במקום שחברות ישקיעו את מירב האנרגיות והמשאבים במוצרים שלהן ובנתינת שירות טוב יותר עבור לקוחותיהן, הן נאלצות להתמודד עם נושאים אלו .

בהווה לכל ארגון וחברה שמכבדים את עצמם כבר יש אחד ממגוון הפתרונות של חתימה דיגיטלית. ואם לא, המשמעות היא שהחברה נשארת מאחור בזמן שהמתחרים מתקדמים טכנולוגית וגם חוסכים לא מעט כסף בדרך.

אז איפה פתרונות החתימה הדיגיטלית של קומסיין פוגשים אותנו בחיי היום יום?

זה מתחיל מקבלת מייל עם חשבונית חתומה עם חתימה דיגיטלית של קומסיין, המובילה את התחום במשק. לדגומא: חשבונית חתומות דיגיטלית של: בזק ,חברת חשמל , סלקום, אורנג' וכדומה.

חתימות דיגיטליות נוגעות בחיינו גם בתחום הבריאות והרפואה הכללית: אם פעם היינו צריכים לקבוע תור לרופא ולבזבז את זמננו וזמן הרופא כדי לקבל מרשם, היום ניתן לפנות לרופא דרך האתר והרופא שולח מרשם חתום דיגיטלית.

 וגם בתחום התחבורה – בעבר אם הייתה מתקין ברכבך דלקן \ פזומט  ולאחר מכן שינית את דעתך – היית צריך להגיע למוסך ולבצע פירוק ולבצע התקנה  מחדש של החברה החדשה. גם בתחום זה אפשרה החתימה הדיגיטלית להגיע למצב המאפשר לנו ליהנות מדלקן\ פזומט אוניברסלי, אשר חוסך כסף ומקל לנו על החיים.

 דוגמא נוספת: בעבר בכל טיסה יוצאת היו עושים בדיקות, בקרות ואף חיתום ואישור הטיסה. כיום נושא אישור הטיסה זה מסמך החתום בחתימה דיגיטלית – שיפור אשר מעלה את המהירות, הבטיחות והביטחון של כל הטסים.

כמובן שישנם מגוון פיתרונות של חתימה דיגטלית המתאימים לכל אדם ,חברה, עסק או אירגון בהתאם לצרכים ולבקשת הלקוח.

 האם גם הארגון שלכם נמצא בקדמת הטכנולוגיה, חותם דיגיטלית  ותורם לסביבה ירוקה יותר ?