דף הבית » משרד התקשורת קבע – חשבונית דיגיטלית היא ברירת המחדל לשליחה ללקוחות

משרד התקשורת קבע – חשבונית דיגיטלית היא ברירת המחדל לשליחה ללקוחות

החלטה חדשה של משרד התקשורת קובעת: עסקים רשאים לשלוח חשבונית דיגיטלית ללא אישור אקטיבי של הלקוחות. בעקבות זאת, חשבונית ישלחו דרך המייל או בסמס ולא בדואר.

כמות השימושים והפעולות שאנחנו עושים בדיגיטל הולכת וגדלה משנה לשנה. נכון, הקורונה חיזקה את המגמה הזו באופן דרמטי אבל הרבה לפניה זה כבר היה ברור – הציבור בוחר דיגיטל. על-פי נתוני משרד התקשורת, 30% בלבד מהחשבוניות שנשלחות כיום הן חשבוניות נייר "מסורתיות" הנשלחות לתיבת הדואר. אם ניקח בחשבון את העובדה שרוב האנשים לא ציינו איך הם מעדיפים לקבל את החשבונית – וכיום היא נשלחה אליהם מודפסת כברירת מחדל – נגלה שמעט מאוד אנשים בוחרים לקבל את החשבונית שלהם לתיבת הדואר.

מי הזיז את החשבונית שלי?

עד למועד ההחלטה, חברות ותאגידים שרצו לשלוח חשבונית דיגיטלית, נדרשו לקבל אישור אקטיבי מהלקוח לכך – בין אם בסימון וי בתוך צ'ק בוקס, מילוי טופס או חתימה על מסמך מודפס. אחוז המאשרים היה נמוך, אבל לא מאהבת נייר אלא ממגוון סיבות מוכרות אחרות: מחסור בזמן, עומס במייל או חשדנות טבעית כלפי חברות מסחריות המבקשות את האישור שלנו. בנוסף, החברות היו צריכות לשמור תיעוד של אישורי הלקוחות ולתייק אותם באופן מסודר, דבר שמצריך זמן יקר ומשאבים רבים.
החלטת משרד התקשורת נובמבר 2020, שינתה את התמונה. כאמור, עד אז ברירת המחדל החוקית קבעה במידה והלקוח לא התייחס לבקשה, החשבונית תודפס ותשלח אליו בדואר. ההחלטה החדשה קבעה שמעכשיו, חברות וארגונים בעלי חשבונית עם חתימה דיגיטלית, כבר לא נדרשים לקבל את ההסכמה האקטיבית של הלקוח בשביל לשלוח לו חשבונית דיגיטלית.
לפי ההחלטה החדשה, בעת צירוף הלקוח או במעמד המכירה, (בין אם המכירה נעשית אונליין או פרונטלית), בעל העסק נדרש לפרט בפני הלקוח את הדרכים בהן אפשר לקבל את החשבונית – דואר, מייל, סמס, אזור אישי באתר או כל דרך אחרת.
במידה והלקוח לא בחר דרך ספציפית, בית העסק רשאי להחליט איך לשלוח לו את החשבונית, ללא צורך באישור. עוד קובעת ההחלטה, כי בית העסק מחויב לעדכן את הלקוח בסמס או במייל 14 יום לפני קבלת החשבונית הדיגיטלית.
אגב, השינוי יהיה תקף רק ללקוחות מתחת לגיל 65. מעל גיל זה המצב יישאר כמו שהוא ויש לקבל את אישור הלקוח לקבלת חשבונית דיגיטלית.

החלטה אחת, חיסכון של מיליונים

מבחינת שולחי החשבוניות – תאגידים, חברות ובעלי עסקים – מדובר בהחלטה משמעותית. היתרונות של חשבונית דיגיטלית באים לידי ביטוי במספר מישורים:

  • חיסכון משמעותי בעלויות עבודה, הדפסה ושליחה
  • איתור קל ונוח במחשב ולא חיפוש בקלסרים וארכיוני נייר
  • קל לוודא שהחשבונית אכן הגיעה ללקוח
  • צמצום תקלות שליחה כמו חשבונית שאבדה או שינוי בכתובת המגורים
  • ירוק וידידותי יותר לסביבה

מתקדמים לחתימה דיגיטלית

כדי לשמור על החשבונית הדיגיטלית מוגנת, לתת לה תוקף משפטי ולשמור על החברה מפני תביעות, החשבונית צריכה להיות חתומה בחתימה מאושרת / מאובטחת בהתאם לתקנות שקבע החוק.
קומסיין, החברה המובילה בישראל לפתרונות חיתום דיגיטליים, מחזיקה באישור משרד המשפטים הישראלי לשמש כגורם להנפקת חתימות אלקטרוניות מאושרות ובינלאומיות (International Trusted CA).
קומסיין מחזיקה באישור בינלאומי מחברות התוכנה המובילות בעולם, ביניהן מיקרוסופט, אפל, גוגל, אדובי ועוד.
פתרונות החתימה של קומסיין נעים מתוכנת חתימה למחשב אישי ו/או טבלט למשלוח של עשרות  חשבוניות בחודש, Mini Signer לעסקים קטנים ובינוניים ועד שרת חתימות המתאים לתאגידים גדולים, בנקים ומשרדי ממשלה המפיקים מיליוני מסמכים דיגטליים חתומים בחודש, ומעוניינים לעבור לשליחה דיגיטלית מאובטחת.

חשוב להדגיש כי קומסיין מספקת פיתרון שלם וכולל ארכיב המיועד לשמירה ואיתור המסמך הדיגיטלי בקלות ונוחות והארכיב הוא חלק מתוכנת החתימות על מסמכים אונליין.

לפרטים נוספים אודות החשבונית הדיגיטלית שלנו, אנא השאירו פרטים ונשמח לעמוד לשירותכם:

    שם מלא (חובה)

    טלפון (חובה)

    כתובת מייל (חובה)

    שם החברה (חובה)