דף הבית » הזהות ביומטרית

הזדהות ביומטרית

תעודת זהות חכמה על בסיס כרטיס חכם

הזדהות ביומטרית הינה שיטת הזדהות חזקה לתיקוף זהות האדם שמבקש לבצע פעולה מסוימת, למשל: כניסה למתחם מסווג, קבלת מידע ארגוני, התחברות לציוד רגיש ועוד.

הזדהות ביומטרית היא אחת השיטות לאבטח את זהות האדם המציג כיוון שהיא נסמכת על מאפיינים פיזיים הייחודיים לכל אדם כגון: קרנית העין או טביעת האצבע, היא נוחה לשימוש כיוון שהאדם לא נדרש לזכור סיסמא או לסחוב ציוד כלשהו אולם היא נתפסת בחשדנות אצל הציבור הרחב.

לנוכח העליה בתכנות הזדוניות ברשת והחשיפה ההולכת וגדלה של ארגונים ואנשים פרטיים להתקפות מצד האקרים, על הציבור להבין ששיטת הזדהות ביומטרית מטרתה להגן ולתת תחושת בטחון ולא ההפך.

להרחבה על פתרונות ביומטריים של קבוצת קומדע:

תעודת זהות חכמה הנשענת על כרטיס חכם של Comsign

Comsign (חברת בת בקבוצת Comda) הינה הגורם הרשמי להנפקת תעודות חכמות להזדהות חזקה של משתמשים.

smart card

תעודות חכמות אלו מכילות חתימה דיגיטלית מאושרת ונתקבלו לאחר תהליך זיהוי במשרדי Comsign. כיום תעודות אלה מאפשרות הזדהות חזקה בהתחברות לאתרי הממשלה להגשת מכרזים וביצוע פעולות נוספות אונליין בצורה מאובטחת.

כמו כן- נעשה שימוש רחב בכרטיס החכם של Comsign בשילוב תכנת החתימה ComsignTrust Desktop בארגונים אשר מחפשים לייעל את תהליכי החתימה שלהם, להפוך לירוקים ולחסוך הרבה כסף על כל ההוצאות הקשורות בנייר, אחסון, הפקה, אדמיניסטרציה ועוד.

תעודות חכמות אלו יכולות להיות חלופה לתעודת זהות ביומטרית, לאבטח את זהות בעל התעודה ולמנוע את בעיית גניבת הזהויות!

המצגת הבאה מציגה פתרונות חכמים לרישיונות נהיגה אולם ניתן ליישם אותם גם בפרויקטים של תעודות זהות חכמות, רישיונות רכב חכמים ועוד.

מקווים שתהנו!