עריכת אישור נוטריוני ותיעוד פעולות נוטריוניות באופן אלקטרוני

אישור נוטריוני ותיעוד פעולות נוטריוניות באופן אלקטרוני

בתאריך ט' אדר תשפ"א 21/02/202 פורסמו תקנות המאפשרות לנוטריונים ליצור מסמכים נוטריונים אלקטרונים ובכך לתרום להעברת מידע באופן אמין ומהיר, ולהיות חלק מהעולם הדיגיטלי.
מטרת תיקון זה הינה להתאים את השירות הנוטריוני לעידן הדיגיטלי, בכך שיאפשר לנוטריון לספק את אותו השירות, ברמת יעילות ואבטחה גבוהים יותר.
Comsign, המשמשת כגורם המאשר המוביל בישראל, שמחה לקחת חלק ביוזמה זו וללוות את ציבור הנוטריונים בתהליך ההתייעלות שיטיב הן עם הנוטריון והן עם הלקוח.

יתרונות החותם הנוטריוני האלקטרוני:

  1. התייעלות דיגיטלית – מעבר לתהליך עבודה מתקדם, יעיל וחסכוני
  2. הגברת אבטחת המידע – העברת מידע ואיחסונו ברמת אבטחה הגבוהה ביותר
  3. שליטה ובקרה – ארגון, חיפוש ושליפת מסמכים בצורה פשוטה ונוחה
  4. סביבת עבודה ירוקה – חסכון משמעותי בהוצאות מסמכי נייר (רכישה, ניהול, אחסון, שליחה)

הנחיות לנוטריון:

שים לב, כי קיימות הנחיות מדוייקות לעריכת אישור נוטריוני ותיעוד פעולות נוטריוניות באופן אלקטרוני באתר משרד המשפטים.

הנחיות אלה כוללות:

  • אופן החתמת הלקוח על המסמך איתו הוא מגיע בחתימה אלקטרונית ואימות החתימה (בין אם בשם הלקוח או בשם תאגיד)
  • בחירת טופס אימות חתימה מתאים, מילואו ומיספורו
  • יצירת חותם אלקטרוני והוספתו על טופס האימות, בנוסף לחתימה הגראפית
  • צירוף מסמכים – סימון המסמכים המצורפים ומיזוגם לאישור הנוטריוני
  • חתימה אלקטרונית – הנחיות לשימוש בחתימה אלקטרונית מאושרת של Comsign על המסמך הנוטריוני
  • מסירת המסמך הנוטריוני ללקוח
  • שמירת המסמכים הנוטריונים האלקטרוניים בארכיב אלקטרוני (הכולל גם את ספר הנוטריונים)

לפרטים נוספים אנא מלאו את הטופס:

    שם מלא (חובה)

    טלפון (חובה)

    כתובת מייל (חובה)

    שם המשרד